نوشته شده توسط : hgu33

مدیر آموزش، جذب و نگهداری اهدا كنندگان سازمان انتقال خون ایران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: بیماران همواره برای زنده ماندن چشم امید به افرادی دارند كه با اهدای داوطلبانه خون خود، زندگی دوباره به آنان می بخشند بنابر این از مردم می خواهیم كه در این ماه به یاری این بیماران بشتابند.

وی افزود: روزه داران در بین فواصل افطار و سحر نوشیدنی های شیرین مصرف كنند تا در زمان اهدای خون دچار ضعف نشوند.

مهتاب مقصودلو گفت: این نگرانی همواره در میان مردم در ایام ماه مبارك رمضان وجود دارد كه با اهدای خون، روزه آنان باطل می شود، اما بر اساس استنفائات مراجع برای نجات انسان، خون دهی موجب باطل شدن روزه نمی شود.

وی اظهار داشت: همچنین به دلیل اینكه در بعدازظهر مایعات بدن كمتر می شود، بهتر است اهدا كنندگان روزه دار در ساعات اولیه صبح و یا بعد از افطار برای اهدای خون مراجعه كنند.

مقصود لو با اشاره به فعالیت 218 مركز خون گیری در ایام ماه مبارك رمضان ادامه داد: در ماه مبارك رمضان حدود25 درصد با افت شدید خون مواجه هستیم كه امیدواریم امسال با استقبال روزه داران از اهدای خون، كمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

این مقام مسوول در سازمان انتقال خون، اهدای خون را دارای فواید بیشماری دانست و گفت: افراد می توانند سالی سه بار خون اهدا كنند و از سلامت بدن خود مطمئن شوند.

اجتمام **9022 ** 1569





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: